איך להופיע בתוצאות החיפוש של הקהל שלך בחינם

יובל קרל קליין

יובל קרל קליין

בעלת סטודיו יובה לעיצוב אתרים, מלווה עסקים ביצירת שיווק אפקטיבי ומרצה לשיווק

אני פריקית של פרסומים בחינם. בניגוד לפרסום ממומן שמצריך מאיתנו לעשות כל הזמן אופטימיזציה והוא חלק בלתי נפרד מהוצאות העסק, בפרסום החינמי אנחנו צריכים להשקיע בעיקר זמן.

אחת הפלטפורמות שאני ממש אוהבת ובעיניי כל עסק שלא מנצל אותה פשוט מפספס ובענק היא הדף העסקי של גוגל או בשמו הקודם גוגל ביזנס.

זאת פלטפורמה חינמית לחלוטין שגוגל מאפשרת לכל עסק כדי למקם את עצמו במנוע החיפוש הפופולרי בעולם. גם לגוגל יש מתחרים ולכן אחד האינטרסים החזקים של גוגל הוא לשמור על רמת הרלוונטיות שלו לגולשים. מנוע חיפוש לא מעודכן זה כמו סביח בלי ביצה. אין לו זכות קיום.

בדיוק מהסיבה הזו, גוגל מעודד אותנו, בעלי העסקים, לפרסם את עצמנו בפלטפורמה החינמית שלו. הוא רוצה אותנו שם לפחות כמו שאנחנו רוצים להיות שם.

יתרון משמעותי הוא היכולת שלנו להופיע בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שם העסק שלנו או את התחום שלנו בהתאם למיקום הגיאוגרפי. אם תחפשו למשל "סטודיו יובה" תמצאו אותי בתוצאות הראשונות. גם אם תחפשו "קידום ושיווק עסקים בערבה" אני פשוט אהיה שם.

אפשר להתייחס לדף שלנו כמו לוח מודעות מתעדכן – ככל שהוא יהיה רלוונטי יותר ונשקיע יותר בתחזוקה שלו כך כמות ההקלקות של הגולשים תהיה גבוהה יותר. ההבדל בין פרופיל שמתוחזק באופן קבוע לכזה שלא יכול להגיע למאות אחוזים ברמת ההצלחה שלו בהמרת מתעניינים ללידים.

מה כוללת תחזוקה נכונה של דף?

  1. הוספת ביקורות של לקוחות בשוטף
  2. הוספת תמונות
  3. יצירת פוסטים ועדכונים
  4. פרטים מלאים על הפעילות שלנו כמו שעות פתיחה, מיקום, דגשים על השירות
  5. אם יש לכם מוצרים או מסלולים בעסק כדאי לעדכן אותם גם כאן

אחרי שיש לנו פרופיל מדוגם ומעודכן, נוכל לקחת אותו לרמה הבאה על ידי קידום ממומן בגוגל כדי להגדיל את החשיפה של העסק אפילו יותר. יחד עם זאת, אדגיש כי פרופילים שמתעדכנים בשוטף ובנויים נכון זוכים לחשיפה משמעותית גם בלי תקציב פרסום ורק על בסיס חיפושים אורגניים.

בייחוד כאן בערבה, זה כלי שנכון לכל עסק להשתמש בו. בכל תחום פועלים עסקים בודדים בדרך כלל, מה שאומר שבהשקעה נמוכה נוכל לקבל חשיפה מצוינת וממוקדת לקהל שמחפש את השירותים שלנו.

אם הגעת לכאן וזה נשמע לך מעניין, אני מציעה ליווי ממוקד לפתיחת פרופיל בגוגל לעסקים קטנים ובינוניים. במפגש אחד נפתח את הפרופיל ונעשה לו התאמה לקהל היעד, נכין תוכן וויז'ואל לפרסום ונבין איך מתפעלים אותו נכון לאורך זמן במינימום מאמץ.

מאמרים נוספים

יש צידה לדרך?

אני לא כותבת הרבה, אבל כשאני כן, אתם צריכים לקרוא את זה.

אז תקפצו מדי  פעם להתעדכן בתכנים החדשים ביובלוג, זה כנראה יהיה שווה הרבה לעסק שלכם.

אם אתם רוצים שאכתוב על נושא מסוים – צרו קשר ואולי הרעיון שלכם יהיה הפוסט הבא.

Ⓒ   כל הזכויות שמורות     סְטוּדְיוֹ יוּבָה​